Dąbska + prawobrzeże

Ilość kilometrów
rolki szczecin

Rolki Szczecin Prawobrzeże ul. Dąbska, czyli powiększona trasa rolkowa o dodatkowe kilometry i elementy jazdy po mieście takie jak, hamowanie z górki, przejazdy przez ulicę, omijanie różnych przeszkód, przeskakiwanie krawężników czy też test na spostrzegawczość 🙂

Parking ogólnodostępny znajduje się obok sklepu Intermarche, nie brakuje tutaj też osiedlowych miejsc parkingowych. Zatem rolki na nogi i startujemy! Kierujesz się w kierunku myjni samochodowej, gdzie zaczyna się nowa, urokliwa ścieżka rolkowo-rowerowa.

Cała trasa ma 4km, bardzo delikatne zjazdy podjazdy, na pewno przypadnie Tobie do gustu. Po pokonaniu 4km należy wrócić tą samą drogą i kierować się w lewo w kierunku ronda Regana.

Dalsza droga odbywa się także po ścieżkach rolkowo-rowerowych, zatem lecimy dalej. Na rondzie skręcasz w prawo i kierujesz się na ulicę Wiosenna, mijając pętle autobusową i lewą lub prawą stroną (ścieżki rolkowo-rowerowe są po obu stronach jezdni) lecisz stromym zjazdem w dół, aż do skrzyżowania obok kościoła. Skręcasz w prawo w kierunku „Outleta” uważasz na liczne wjazdy, wyjazdy do sklepów i firm.

Z miejskiej dżungli zaczyna być widać coraz więcej drzew, to ważne miejsce dla Ciebie i zachowaj uwagę. Tutaj przy skrzyżowaniu Szymborska / Struga, musisz zmienić stronę po której jedziesz, przejeżdżasz przejściem dla pieszych na drugą stronę jezdni i tam kierujesz rolki na ścieżkę rolkowo-rowerową, prosto wzdłuż krajowej 10-ki. Ścieżka będzie skręcać na os. Kijewo, więc skręcasz w prawo w ul. Niedźwiedzią, przejeżdżasz na drugą stronę jezdni, tam gdzie stadion i kościół.

Trasa, którą przygotowałem zachęca Cię byś skręcił(a) w ul. Rysią, gdzie krętym asfaltem dojedziesz do wiaduktu na drodze ekspresowej S3. Jest to punkt trasy ładny, chociaż może być głośny, gdyż ilość przejeżdżających pod spodem aut jest spora. Wracasz z powrotem w miejsce, w którym zachęciłem Cię do zjazdu.

Teraz masz dwie opcje do wyboru. Pierwsza zalecana to kierujesz się w lewo i lecisz w dół ul. Dąbską lub na wysokości wiaduktu kolejowego skręcasz w prawo i bardzo zniszczoną drogą z płyt betonowych dojeżdżasz do skateparku majowe, który jest warty odwiedzenia, jest to opcja dla chętnych.

Wracamy na ul. Dąbską. Ten fragment trasy w dół to niestety chodniki z kostki, płyty chodnikowe, liczne nierówne wyjazdy. Będzie to cięższy fragment trasy, lecz nie jest on długi. Wracasz do punktu startu, oczom pokazuje się znajoma ścieżka rowerowa gdzie zaczęła się trasa.

Teraz już będziesz wiedział, gdzie na rolki w Szczecinie. Jeśli lubisz trochę wyzwań, mieszkasz na prawobrzeżu Szczecina, trasa jest dla Ciebie i zapewniam, że każdy jest w stanie ją przejechać właśnie na rolkach. Zapraszam do obejrzenia filmu poniżej, a może kiedyś nagramy razem inny 🙂

Atuty tej trasy to:

1. Łączy jazdę miejską i po trasach rowerowych z dala od samochodów
  2. Można sprawdzić swoje umiejętność przed jazdą po centrum miasta

Sprawdź inne trasy rolkowe w Szczecinie i okolicach