Głębokie – Stolec

Ilość kilometrów

Piękna trasa, osadzona na obrzeżach miasta, w otulinie drzew, dzikiej natury, w większości bardzooo szeroka i przyjemna dla rodzin jak i pod treningi rolkowe czy zawody.

Umiejętność hamowania i opanowania tutaj to podstawa! Bez problemu rozpędzisz się tutaj do ~40km/h, warto przed trasą wykonać samodzielny serwis rolek, sprawdzić czy mocowania szyny i kółek, czy nie są poluzowane. Nie zalecam także ustawienia kółek w bananie (rockered), gdyż traci się stabilność na szybkich zjazdach.

Przygodę swoją zaczynasz na wielkim parkingu obok jeziora Głębokiego, pierwsze kilometry kierujesz po nowym asfalcie obok drogi głównej prowadzącej do Wołczkowa i Dobrej. Jedyne na co musisz tutaj uważać, to dojazdy do posesji oraz rowerzyści i czworonogi. Tak dojeżdżasz do m. Dobra, gdzie możesz zostać zmylony i myślisz, że droga prowadzi w lewo. Otóż nie, na wysokości ul. Osiedlowej odbijasz w prawo i prosto ulicą Sportową mijasz stadion piłkarski. Po kilometrze z „grosze” wjeżdżasz na ścieżkę rowerową, która lata świetności ma za sobą (liczne pofałdowania asfaltu – korzenie drzew) ale widoki (pastwiska, łąki, sarny, zające) nadrabiają znacząco. Tak jadąc przecinasz drogę główną i dojeżdżasz do wiaty, gdzie jest rozwidlenie. Kierujesz się w prawo. Te miejsce zapamiętaj dobrze, bo w drodze powrotnej możesz wrócić a) tą samą drogą b) na powrocie skręcić w prawo i wyjedziesz w m. Buk, gdzie z ulicy wjechałeś(aś) na ścieżkę rowerową.  Koniec trasy wyznaczają słupki graniczne w miejscowości o wesołej nazwie Stolec, dalsza podróż, za kościół już tylko dla świetnie jeżdżących rolkarzy, zalecamy zawrócić.

Atuty tej trasy to:

1. Możliwość przedłużenia trasy, np. jadąc do Löcknitz lub Lubieszyna.
  2. Bardzo strome i szybkie zjazdy.
  3. Trasa b. dobra także dla sportowców robiących treningi interwałowe lub szybkościowe.

Sprawdź inne trasy rolkowe w Szczecinie i okolicach